Άραγε ποια είναι η σκοπιμότητα της παρουσίασης ενός τέτοιου έργου σε ένα κοινό που το μόνο που κατάφερε είναι να συγκινηθεί από το άτυχο (γιατί το βρήκε άτυχο αλήθεια;) τέλος της ηρωίδας; (υποθέτω όμως, ότι και αν ακόμα το έργο το έβλεπαν επαϊοντες της θεατρικής Τέχνης, και κείνοι ακόμα δεν θα έβρισκαν τίποτε άλλο σ' αυτό για να συγκινηθούν). Με άλλα λόγια γιατί έργα τόσο σημαντικά πρέπει να παίζονται από ασήμαντους ηθοποιούς μπροστά σε άσχετο κοινό; Γιώργης Χολιαστός
1.Με ποΙό τρόπο οδηγηθήκατε στο συμπέρασμα ότι το “άσχετο ” - όπως το αποκαλείτε - κοινό του Ξυλοκάστρου “το μόνο που κατάφερε ήταν να συγκινηθεί από το άτυχο τέλος της ηρωίδας”; 2.Εσείς καθόσασταν σε διαφορετική καρέκλα από τους υπόλοιπους; 3.Τελικά που συγκαταλέγετε τον εαυτό σας: στο “άσχετο κοινό” ή στους επαϊοντες; και με ποιό κριτήριο; 4.Ποιοί είναι κατά τη γνώμη σας σημαντικοί ηθοποιοί; 5.Ποιό κοινό κρίνετε ως σχετικό; 6.Είναι πραγματικά ασήμαντοι οι άνθρωποι που μετά το μεροκάματο συνομιλούν με την Αντιγόνη και δε διστάζουν να διηγηθούν την ιστορία της θεατρικά -στο μέτρο των δυνατοτήτων τους- στους συνανθρώπους τους, αντί να ξοδέψουν τις ώρες τους βυθισμένοι στον καναπέ ή κολλημένοι μπροστά σε κάποιο υπολογιστή; 7.Θα μου γνωρίσετε κάποια μέρα έναν “επαϊοντα”; Δεν έτυχε να συναντήσω ποτέ μου ως σήμερα ( ίσως επειδή την αλήθεια την βρίσκω στα μάτια του “άσχετου κοινού” και προτιμώ να συναναστρέφομαι με “ασήμαντους ηθοποιούς” ).
χαιρετισμούς ένας από τους ασήμαντους
Υ.Γ.1. Το κ.θ.β.ρ. είναι ένα θέατρο από το λαό για το λαό. Υ.Γ.2. Προσοχή! Προκαλεί αλλεργία στους επαϊοντες!
Το Κ.Θ.Β.Ρ. ιδρύθηκε το 1981 από μια παρέα κορινθίων εραστών της τέχνης του θεάτρου. Έχει ανεβάσει κάμποσα έργα του νεοελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου. Τη δεκαετία '80 οργάνωσε τη Βαλκανιάδα Θεάτρου και τα τελευταία χρόνια οργανώνει το Φεστιβάλ Θεάτρου και ετήσια Σεμινάρια Θεατρικής Παιδείας. Παίρνει μέρος σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ, κάνει παραστάσεις σε χωριά, πολιτείες, φυλακές και καταυλισμούς τσιγγάνων. Τα μέλη του είναι κορίνθιοι που μετά το μεροκάματο κάνουν θέατρο χωρίς καμιά οικονομική απολαβή. Τα χρωματά τους κρατάνε από την παλέτα του Θεόφιλου και τα όνειρά τους φλερτάρουν με όμορφες έναστρες νύχτες. Το Κ.Θ.Β.Ρ. φέρει με περηφάνια το όνομα του ποιητή Β.Ρώτα. Είναι ανοιχτό σε όσους θέλουν να μπαρκάρουν σε τούτο το συλλογικό θεατρικό ταξίδι.ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: kthbr1981@gmail.com
Goodbye Lindita στο Εθνικό Θέατρο (Κεντρική Σκηνή)
-
Αν μπορεί η απώλεια και ειδικά το αμήχανο στάδιο από τον θάνατο μέχρι την
ταφή να γίνει ποίημα, τότε το «Goodbye Lindita» είναι ακριβώς αυτό. Ο Μάριο
Μπανο...
Ο κύριος Σλόαν
-
Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του Joe Orton, το Entertaining mr Sloane,
ανεβάζει το Ιωνικό Θέατρο, στο Γκαράζ του Πνευματικού Κέντρου Κορυδαλλού,
κάθε Δευτέ...
ΑΡΣΕΝ ΛΟΥΠΕΝ Η ΚΟΥΦΙΑ ΒΕΛΟΝΑ ΤΟΥ ΜΩΡΙΣ ΛΕΜΠΛΑΝ
-
Υπόθεση: Ο Arsène Lupine ανταγωνίζεται τον Isidore Beautrelet, έναν νεαρό,
ταλαντούχο ερασιτέχνη ντετέκτιβ, ο οποίος είναι ακόμα στο γυμνάσιο αλλά
είναι ...
Αντιγόνη, ένα ποίημα
-
Άταφα άφησε τα κορμιά των γονιών τουσ’ ένα χωματόδρομο κοντά στο Ερζερούμτο
ίδιο θέαμα με πόνο ανείπωτοείδε λίγο έξω απ’ το Βαννεκρό τον αδερφό του
παράμερ...
2 σχόλια:
Άραγε ποια είναι η σκοπιμότητα της παρουσίασης ενός τέτοιου έργου σε ένα κοινό που το μόνο που κατάφερε είναι να συγκινηθεί από το άτυχο (γιατί το βρήκε άτυχο αλήθεια;) τέλος της ηρωίδας; (υποθέτω όμως, ότι και αν ακόμα το έργο το έβλεπαν επαϊοντες της θεατρικής Τέχνης, και κείνοι ακόμα δεν θα έβρισκαν τίποτε άλλο σ' αυτό για να συγκινηθούν). Με άλλα λόγια γιατί έργα τόσο σημαντικά πρέπει να παίζονται από ασήμαντους ηθοποιούς μπροστά σε άσχετο κοινό;
Γιώργης Χολιαστός
Αγαπητέ κ. Xολιαστέ,
με αφορμή το σχόλιό σας, αναρωτιόμαστε:
1.Με ποΙό τρόπο οδηγηθήκατε στο συμπέρασμα ότι το “άσχετο ” - όπως το αποκαλείτε - κοινό του Ξυλοκάστρου “το μόνο που κατάφερε ήταν να συγκινηθεί από το άτυχο τέλος της ηρωίδας”;
2.Εσείς καθόσασταν σε διαφορετική καρέκλα από τους υπόλοιπους;
3.Τελικά που συγκαταλέγετε τον εαυτό σας: στο “άσχετο κοινό” ή στους επαϊοντες; και με ποιό κριτήριο;
4.Ποιοί είναι κατά τη γνώμη σας σημαντικοί ηθοποιοί;
5.Ποιό κοινό κρίνετε ως σχετικό;
6.Είναι πραγματικά ασήμαντοι οι άνθρωποι που μετά το μεροκάματο συνομιλούν με την Αντιγόνη και δε διστάζουν να διηγηθούν την ιστορία της θεατρικά -στο μέτρο των δυνατοτήτων τους- στους συνανθρώπους τους, αντί να ξοδέψουν τις ώρες τους βυθισμένοι στον καναπέ ή κολλημένοι μπροστά σε κάποιο υπολογιστή;
7.Θα μου γνωρίσετε κάποια μέρα έναν “επαϊοντα”; Δεν έτυχε να συναντήσω ποτέ μου ως σήμερα ( ίσως επειδή την αλήθεια την βρίσκω στα μάτια του “άσχετου κοινού” και προτιμώ να συναναστρέφομαι με “ασήμαντους ηθοποιούς” ).
χαιρετισμούς
ένας από τους ασήμαντους
Υ.Γ.1. Το κ.θ.β.ρ. είναι ένα θέατρο από το λαό για το λαό.
Υ.Γ.2. Προσοχή! Προκαλεί αλλεργία στους επαϊοντες!
Δημοσίευση σχολίου